پرتال جامع سیاسی، اجتماعی،ورزشی | سایت فانست

روش پختن کیک

فردین ملیحی | سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

خوردن یک کیک خوشمزه برای همه ما لذت بخش است مخصوصاً اگر طعم یک میوه خوشمزه مانند توت فرنگی را هم داشته باشد ! ؛ با آلامتو همراه باشید تا این دستور آشپزی خوشمزه را یاد بگیرید البته مراقب باشید این کیک برای افرادی که از بیماری های دیابت و چربی خون رنج می برند مضر است.


مواد لازم برای تهیه کیک


3 عدد تخم مرغ بزرگ

½ فنجان شکر

1 و ½ قاشق سوپخوری آبلیمو

½ قاشق سوپخوری پوست پرتقال رنده شده

نصف فنجان آرد

¼ قاشق سوپخوری نمک

1قاشق سوپخوری کره آب شده بدون نمک

½ قاشق سوپخوری وانیل

مواد لازم برای تهیه کرم


1 فنجان خامه زده

125 گرم پنیر خامه ای

1/3 فنجان شکر

2 قاشق سوپخوری آب لیمو

1 قاشق سوپخوری وانیل

1 پیمانه توت فرنگی نصف شده

1/3 فنجان مربای توت فرنگی

شکلات سفید

دستور پخت کیک توت فرنگی


فر را روی دمای 325 درجه فارنهایت تنظیم کنید. ماهی تابه 9 اینچی را حاضر کنید و کاغذ پوستی را داخل آن قرار بدهید ولی آن را چرب نکنید.


تخم مرغها و شکر را با هم بزنید تا کاملا سفید شوند و بعد آبلیمو را اضافه کنید سپس آرد و نمک را به مواد اضافه کرده و با سرعت متوسط به هم میزنیم. وانیل و کره را در یک ظرف جدا با هم مخلوط می کنیم و سپس بقیه مواد را به آن اضافه می کنیم و خوب بهم می زنیم بعد به سراغ ماهی تابه ای که از قبل آماده کرده ایم میرویم و همه مواد را داخل آن می ریزیم و آن را داخل فر قرار می دهیم. مواد باید بمدت 40 دقیقه داخل فر بمانند تا هنگامی که وسط کیک کاملا پخته شده و پف کند.


طرز تهیه کرم


خامه را کاملا بزنید و در یک ظرف جدا پنیر خامه ای را نیز بزنید تا کاملا صاف و نرم شود وسپس وانیل و آبلیمو و شکر را به آن بیفزایید و به هم بزنید. توت فرنگی را همراه با مربای توت فرنگی به هم بزنید. سپس کیک را بصورت افقی ببرید و بعد آن را به 12 قسمت تقسیم کنید. در این مرحله مقداری از توت فرنگی را داخل لیوان ریخته و یک قسمت از کیک را روی آن می گذاریم و روی کیک را با مقداری کرم می پوشانیم برای بقیه قسمتهای کیک هم همین کار را می کنیم.


از تصویر بالا برای تزیین کیک استفاده کنید.


همچنین بخوانید :طرز تهیه دسر توت‌فرنگی شکلاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">