پرتال جامع سیاسی، اجتماعی،ورزشی | سایت فانست

خوبی های مهدکودک

فردین ملیحی | سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

مزایای فرستادن بچه‌ها به مهدکودک

یک فوق تخصص روانپزشکی اطفال گفت: رفتن به مهدکودک علاوه بر این که باعث اجتماعی شدن کودکان می‌شود، تشخیص زودهنگام برخی مشکلات رفتاری نظیر پرخاشگری را نیز به همراه دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر کتایون رازجویان افزود: کودکانی که به مهد نمی روند، دچار مشکلات متعددی می شوند و ممکن است از آمادگی لازم برای ورود به مدرسه و نحوه مواجهه با معلمان و دانش آموزان برخوردار نباشند یا حتی دچار معضل جدایی از والدین مواجه شوند که تحمل چنین وضعیتی برای آنان بسیار دشوار است.


وی در خصوص فواید مهدرفتن کودکان ادامه داد: فراگیری آداب اجتماعی نظیر چگونگی نشستن بر سر میز غذا، نحوه نشست و برخاست با افراد، دانش آموزان و معلمان، یادگیری انضباط و مسائل دیگر از جمله موضوعاتی است که در مهدها به کودکان آموزش داده می شود، در حالی که اگر کودکی بدون حضور در مهدکودک بطور ناگهانی وارد محیط مدرسه شود، در برقراری ارتباط با دانش آموزان و معلمان با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نوع مهد نیز در تربیت پذیری صحیح کودکان موثر است، تاکید کرد: مهد خوب، مهدی است که معلمان هوشیاری داشته باشد و علاوه بر  آن، تعداد کودکان حاضر در مهد با تعداد معلمان متناسب باشد و به طور مثال هر معلمی در نهایت آموزش سه تا پنج کودک را بجای ۳۵ کودک به عهده داشته باشد.  


این فوق تخصص روانپزشکی اطفال به والدین توصیه کرد در صورت امکان کودکان خود را در مهدهای مناسبی ثبت نام کنند تا اگر کودکان مشکلی به لحاظ روانشناختی دارند، در همان دوران تشخیص داده شده و درمان شوند.        


منبع: سلامت آنلاین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">