پرتال جامع سیاسی، اجتماعی،ورزشی | سایت فانست

تخم مرغ ارزان شد

فردین ملیحی | جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد

تسنیم : هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف تهران به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، این در حالی است که این محصول هفته قبل به قیمت ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

قیمت تخم‌مرغ دوباره کاهش‌یافته و هر شانه از نوع ایرانی این محصول حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در تهران به فروش می‌رسد، هرچند که در برخی از مناطق با قیمت متفاوت به فروش می‌رسد.


درحالی‌ قیمت هر شانه تخم‌مرغ فله ۳۰ عددی اکنون حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰تومان به فروش می‌رسد که  در هفته‌های گذشته -به دلیل عوارض ناشی از معدوم کردن بیش از ۱۴ میلیون  مرغ تخم‌گذار در سال جاری - به ۱۶ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان رسیده بود.


قبل از گرانی، قیمت مصوب تخم مرغ در شانه‌های ۳۰ عددی در میادین میوه و تره‌بار کمتر از ۱۲ هزار تومان(۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان) بود و در سطح شهر نیز در همین حدود به فروش می رسید.


بنابراین گزارش، دولت بعد از بالا گرفتن نارضایتی‌ از قیمت‌ها، با تأخیر برای تنظیم بازار تخم‌مرغ و شکست قیمت، اقدام به واردات تخم‌مرغ ترکیه‌ای با عاملیت بخش خصوصی کرد و بر اساس اعلام انجام‌شده در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به قیمت ۱۲ هزارو ۶۰۰ تومان توزیع شد.


بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ستاد تنظیم بازار نیز قیمت هرشانه تخم‌مرغ را  ۱۲ هزار و۶۰۰ تومان  و به عبارتی دانه‌ای ۴۲۰ تومان تعیین کرده است و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز  تأکید کرده که  این قیمت حداکثر نرخ فروش بوده و فروختن بیش از آن گران‌فروشی  به‌حساب می‌آید  و مردم می‌توانند موارد گران‌فروشی را  به این سازمان و شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">